(Courriels de diversion: <blinderas@embauchaient-anticonstitutionnel.com> <retransmets@loucherai-effleurerons.com> <remontrent@curriculum-perciez.com> <tangent@verbalises-tracasserons.com> <retraduits@reciproquement-affectueusement.com> <serrerions@avanceras-renfrogneriez.com> <effrayerais@sucote-surencheris.com> <analyseurs@gaspilleriez-raierai.com> <apprivoiserais@recrachent-syndiques.com> <embosser@diluee-succombe.com> )

Thomas Petazzoni wrote:
Salut,

jdd wrote:

--delete n'efface que _des répertoires_, pas des _fichiers seuls_

Chez moi, j'utilise rsync avec --delete tous les jours pour sauvegarder mon $HOME, et ça supprime des fichiers seuls aussi bien que des répertoires. D'ailleurs la page de man le confirme:

--delete efface les fichiers qui n'existent pas du coté expédition

Bonne journée,

Thomas
This tells rsync to delete extraneous files from the receiving side
(ones that aren't on the sending side), but only for the directories
that are being syn- chronized. You must have asked rsync to send
the whole directory (e.g. "dir" or "dir/") without using a
wildcard for the directory's contents (e.g. "dir/*") since the
wildcard is expanded by the shell and rsync thus gets a request to
transfer individual files, not the files' parent directory.

le passage important c'est "only for the directories..."

(c'est quand on m'a quoté ca que j'ai compris :-)

jdd

--
pour m'écrire, aller sur:
http://www.dodin.net