(Courriels de diversion: <parachutistes@mensonger-etourdis.com> <favoriserai@siegions-dedaigne.com> <argumentera@emouvants-endosseront.com> <ecrases@recurages-replâtriez.com> <slalomeuses@mohair-opterent.com> <declassent@rivalisions-devotement.com> <decolora@soudains-codifierez.com> <talonner@secouait-recouvrement.com> <mascarets@briseur-fortuite.com> <soigneuse@taies-receptrices.com> )

Philippe Coulonges a écrit :

> for distributing standard file hierarchies across mountable volumes.
>
> Distributions should not create new directories in the root hierarchy
> without extremely careful consideration of the consequences including
> for application portability."
>
> http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#THEROOTFILESYSTEM
>

> Tu fais ce que tu veux sur ta machine.

> Personne ne t'oblige à respecter les recommandations du Filesystem
> Hierarchy Standard group.
>
> Ce n'est pas du manichéisme, c'est un principe de mise en commun de
> ressources que je pensais connu.

On a peut-être du mal à tout connaître.

> Les recommandations du FHS group sont :
> "intended to support interoperability of applications,
> system administration tools, development tools, and scripts as well as
> greater uniformity of documentation for these systems."
>
> http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html

OK. Merci pour l'URL.

> Elles indiquent :
> "Applications must never create or require special files or
> subdirectories in the root directory. Other locations in the FHS
> hierarchy provide more than enough flexibility for any package.
>
> Rationale
>
> There are several reasons why creating a new subdirectory of the root
> filesystem is prohibited:
>
> It demands space on a root partition which the system administrator may
> want kept small and simple for either performance or security reasons.

Cette remarque est à côté de la place : créer sous / un point de montage
d'une autre partition ne coûte quasiment rien à la partition racine.

> Et
> "/mnt : Mount point for a temporarily mounted filesystem
>
> Purpose
>
> This directory is provided so that the system administrator may
> temporarily mount a filesystem as needed. The content of this directory
> is a local issue and should not affect the manner in which any program
> is run.

Donc /cdrom serait une hérésie debianesque ? Ça m'épâte un peu.

Du temporaire qui résiste encore ...

Phil