(Courriels de diversion: <feodale@difficiles-traquenards.com> <delesta@perenniseront-devinerons.com> <indemniseras@degusteront-stylisions.com> <accouplez@ajustions-gercerent.com> <consommerons@reagissant-disquette.com> <majoritaire@polyedres-dechiffrees.com> <divisibilite@fie-speculais.com> <restructurons@interceptera-embauchoir.com> <perdraient@totemique-sympathiseriez.com> <ecourta@pus-charmons.com> )

On Sun, 8 Feb 2004 15:18:14 +0100
SALANIE Xavier <lhpx@free.fr> wrote:> On Sun, 08 Feb 2004 13:14:09 +0100
> Meuced <meuced@free.fr> wrote:> > Le support pour écrire sur des partitions NTFS n'existe que depuis peu
>
> Donc c'est TRES (TRES) FORTEMENT deconseillé !
> PS Bon c'est ce qu'il y a dans le kernel 2.4, j'ai pas vus dans le 2.6.

Pour le kernel 2.6.2 c'est un peu mieux :

 CONFIG_NTFS_RW:
This enables the partial, but safe, write support in the NTFS driver. The only supported operation is overwriting existing files, without changing the file length.  No file or directory creation, deletion or renaming is possible.  Note only non-resident files can be written to so you may find that some very small files (<500 bytes or so) cannot be written to. While we cannot guarantee that it will not damage any data, we have so far not received a single report where the driver would have damaged someones data so we assume it is perfectly safe to use. Note:  While write support is safe in this version (a rewrite from scratch of the NTFS support), it should be noted that the old NTFS write support, included in Linux 2.5.10 and before (since 1997), is not safe. This is currently useful with TopologiLinux. TopologiLinux is run on top of any DOS/Microsoft Windows system without partitioning your hard disk.  Unlike other Linux distributions TopologiLinux does not need its own partition.  For more information see <http://topologi-linux.sourceforge.net/> It is perfectly safe to say N here.

Résumé : maintenant les accés RW sur la NTFS sont sûres, grâce à une réécriture complète du driver en partant de zéro ..... mais pour l'instant SEUL la réécriture de fichier déjà existant est possible !!!
Bref, tu peux remplacer le fichier "toto" par le fichier "tata", à condition que "tata" ne soit pas plus gros que "toto", mais tu ne peux pas créer de fichier ni de repertoire pour l'instant ni supprimer quoique ce soit.